Kilka słów o sprawach formalnych
Jeśli umówiłeś się na wizytę po raz pierwszy lub nasze spotkania nie odbywają się regularnie, to z tego wpisu dowiesz się o najważniejszych ogólnych zasadach współpracy, a także o organizacji spotkań, zasadach płatności i odwoływania wizyt.
Zasady współpracy
- Rozpoczęcie współpracy poprzedzone jest kilkoma sesjami konsultacyjno-diagnostycznymi, których celem jest rozpoznanie trudności Klienta, ustalenie celów pracy, odpowiedniej częstotliwości spotkań, obowiązujących zasad oraz innych kwestii istotnych dla efektywności współpracy.
- Obowiązkiem Terapeuty jest zachowanie tajemnicy zawodowej oraz poufności dotyczących tak faktu uczestniczenia w spotkaniach, jak i informacji uzyskanych w ich trakcie.
- Terapeuta zwolniony jest z obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej tylko w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach prawnych, zwłaszcza w sytuacjach poważnego zagrożenia bezpieczeństwa Klienta lub innych osób.
- Terapeuta może odmówić rozpoczęcia lub kontynuowania współpracy jeśli uzna, że jego kompetencje nie są odpowiednie, aby w danym przypadku należycie pomóc Klientowi. W takiej sytuacji może zaproponować mu innego specjalistę lub miejsce, gdzie może uzyskać adekwatną pomoc.
Organizacja spotkań i zasady płatności
- Konsultacje i sesje terapeutyczne podlegają opłacie zgodnie z aktualnym cennikiem dostępnym na stronie internetowej Gabinetu i w serwisie rezerwacyjnym.
- Rezerwacja wizyty przez Klienta wymaga jej opłacenia do końca dnia, w którym dokonywana jest rezerwacja; przy braku wpłaty rezerwacja jest niestety anulowana.
- Dokonanie opłaty oznacza zgodę Klienta na postanowienia niniejszych Zasad Współpracy.
- Jeśli wizyta zostanie odwołana przez Klienta na minimum 48 godzin przed zarezerwowanym terminem, a w przypadku sesji przypadających w poniedziałek – najpóźniej do poprzedzającego go piątku do godziny 18.00, opłata za wizytę zostanie zwrócona w całości.
- Jeśli Klient nie pojawi się na wizycie lub odwoła ją na mniej niż 48 godzin przed zarezerwowanym terminem, a w przypadku sesji przypadających w poniedziałek – później niż do poprzedzającego go piątku do godziny 18.00, opłata za wizytę nie podlega zwrotowi.
- Jeśli Klient zmieni termin wizyty na mniej niż 24 godziny przed zarezerwowanym terminem, a w przypadku sesji przypadających w poniedziałek – później niż do poprzedzającego go piątku do godziny 18.00, opłata za przeniesioną sesję jest także bezzwrotna, a rezerwacja nowego terminu wymaga wniesienia pełnej opłaty za wizytę.
- Jeśli sesja została już opłacona, a Terapeuta musi ją odwołać lub przełożyć na inny termin, wpłata może zostać zwrócona lub przełożona na poczet kolejnego spotkania, zgodnie z decyzją Klienta.
- Opłata za sesję przyjmowana jest kartą płatniczą, przelewem na konto: 73105010251000009075051152 lub BLIK na numer telefonu 730287994.
- Jeśli w wyniku sesji konsultacyjno-diagnostycznych zostanie podjęta decyzja o rozpoczęciu procesu psychoterapii, Terapeuta rezerwuje dla Klienta ustalony z nim, stały, cykliczny termin, zazwyczaj raz w tygodniu.
- Szczegółowe zasady współpracy w oparciu o stały termin wizyty omawiane są z Klientem podczas zawierania kontraktu terapeutycznego.
- W przypadku spóźnienia się Klienta na sesję, jej czas nie ulega wydłużeniu.
- Telefony powinny zostać przed każdą sesją wyciszone, aby nie zakłócały przebiegu spotkania.